Midden- en kleinbedrijf

Om te beginnen staat het midden- en kleinbedrijf ook wel bekend als MKB. Ter illustratie wordt het MKB onderverdeeld in onderstaande categorieën. Hier vallen in Nederland dan ook de meeste bedrijven onder, dat komt neer op zo’n 99% van alle bedrijven. 

Categorie ondernemingWerknemersJaaromzetVaste Activa
middelgroot< 250≤ € 50 mln.≤ € 43 mln.
klein< 50≤ € 10 mln.≤ € 10 mln.
micro< 10≤ € 2 mln.≤ € 2 mln.
Belangrijk om te weten dat er verschillende wet- en regelgeving vallen onder alle drie de categorieën.

MKB

Ten tweede vallen het midden- en kleinbedrijf in de juiste grote voor JH Finance. Voorbeelden hiervan binnen een administratie waarbij ik ondersteuning en/of richtlijnen kan geven zijn:

  • Administratieve processen
    • Zoals de inrichting van de administratie
  • Innovatie op het gebied financiën
    • Denk aan nieuwe methodes en handige tools voor uw bedrijfsvoering.
  • Uw risico’s in een analyse uiteengezet
    • In de eerste plaats waar liggen de financiële risico’s binnen uw bedrijfsvoering
  • Dagelijkse administratieve verplichtingen
    • bijvoorbeeld: bankboekingen, inkoopfacturen en verkoopfacturen
  • Automatiseringen
    • versnel uw processen door gebruik te maken van de techniek van nu
  • Functiescheiding
    • Het belang van het vier-ogenproces net als de uitvoering hiervan
  • Aangiften
    • BTW aangiften
    • MOSS aangiften
    • ICP aangiften
  • Voorbereiding Jaarrekening
    • Neem nou de controle van de grootboekrekeningen, journaalposten, dagboeken en btw

Mochten er verder problemen of vraagstukken zijn rondom uw administratie voor zowel privé als zakelijk waar u tegenaan loopt. Wees niet terughoudend in het sturen van een e-mail. Bovendien niemand heeft de wijsheid in pacht maar samen weten we meer dan één.

Heeft u hulp nodig met onderstaande punten, neem gerust contact op.

Tot slot mocht u inmiddels een flinke achterstand hebben, JH Finance staat er ook bekend om in een geringe tijd grote achterstanden binnen administraties weg te werken. Ondanks de beperkte tijd maar doormiddel van eenvoud, efficientie en geconcentreerd te werk te gaan. Dit uiteraard in samenbespraak met de klant. Daaruit volgt heeft dit geleid tot meerdere “schoon” afgeleverde administraties.